Ce determina aparita conflictelor?
* Comunicarea deficitara intre membrii echipei
* Necunoasterea responsabilitatilor care revin fiecarui membru al echipei (cine si ce face, cand si cum face)
* Neasumarea responsabilitatilor care deriva din rolul profesional
* Slaba delimitare a rolurilor profesionale
* Echipa nu are o persoana care sa-si asume rolul de coordonare
* Lipsa claritatii in definirea obiectivelor
* Lipsa unor proceduri clare pentru toti membrii echipei.
* Managementul deficitar al timpului
* Lipsa abilitatilor de lucru in echipa a unor membri ai echipei
* Lipsa resurselor
* Probleme personale
* Diferente individuale (de ex. valori diferite)
* Lipsa motivatiei.
* Perspective diferite asupra cazului (evaluare diferita a cazului)
Metode de detensionare a situatiilor conflictuale:
* Compromis – Cautarea unei solutii care ar satisface ambele parti
* Dominatia – Conflictul nu poate fi solutionat daca ambele parti utilizeaza aceasta strategie
* Evitare – Modalitate diplomatica de a evita discutia, retragerea dintr-o situatie amenintatoare
* Cedare – Favorizeaza o amibianta armonioasa. Conflictul poate insa reaparea mai tarziu.
* Colaborare – Mai multa creativitate in solutionarea problemelor, consolideaza echipa si amelioreaza relatia
Sugestii pentru gestionarea conflictelor:
* Concentrati-va asupra problemei si nu asupra persoanei
* Discutati despre ceea ce va deranjeaza la momentul potrivit – nu sub impulsul furieri, dar nici nu amanati foarte mult momentul
* Concentrati-va asupra a ceea ce poate fi facut, nu asupra a ce nu poate fi facut
* Incurajati diverse puncte de vedere si dialogul sincer
* Acceptati-va responsabilitatea pentru o anumita parte a problemei.
* Exprimati-va opiniile intr-o maniera care sa nu-i jicneasca pe ceilalti
* Ascultati – numai asa puteti intelege si perspectiva celeilalte persoane
* Respectati punctul de vedere al celuilalt
* Rezolvati problema in timp ce incercati sa consolidati relatiile dintre membrii echipei
