Atitudinea inseamna ansamblul emotiilor care definesc o persoana si ii determina comportamentul in diferite situatii de viata. Atitudinea noastra fata de ceilalti este dictata de sentimentele pe care le avem fata de noi insine. Atitudinea depinde de urmatorii factori: personalitatea, mediul din care provii, actiunile tale si ale celorlalti, anturajul si ceea ce gandesti in mare parte a timpului.
Intr-un grup de oameni conteaza foarte mult atitudinea fiecarui individ. (O persosna vesela si entuziasta ii molipseste pe ceilalti repede, pe cand un morocanos devine antipatic cu usurinta).
O attitudine de succes inseamna o gandire pozitiva si corecta, orientata catre scopurile tale.
Este importanta o atitudine deschisa:
* Manifestarea interesului cu privire la nevoile interlocutorului.
* Adoptarea unui ton discret si politicos constientizand impactul vorbirii asupra altora.
* Constientizarea nevoii de a intelege si utiliza limbajul intr-un mod responsabil si pozitiv social.
* Manifestarea capacitatii de concentrare intr-o situatie data.
* Manifestarea unei atitudini deschise si de respect pentru diversitatea expresiilor culturale.
* Disponibilitatea de a respecta viata privata a altor persoane.
* Respectul fata de diversitatea celorlalti si fata de nevoile lor si disponibilitatea de a depasi prejudecatile si de a ajunge la un compromis.
* Atitudine de colaborare, asertivitate si integritate.
* Argumentarea clara si concisa a propriilor puncte de vedere manifestand dispozitia spre un dialog critic si constructiv.
* Manifestarea capacitatii de autoevaluare, asimilare analiza si sinteza a informatiilor si documentelor.
* Manifestarea capacitatii de a derula o comunicare eficienta.
* Atitudinea de solutionare a problemelor.
* Manifestarea capacitatii de a rezolva situatii conflictuale.
* Asumarea responsabilitatii in atenuarea conflictelor.
* Asumarea de responsabilitati si incadrarea in normele etice la locul de munca.
* Respectarea principiilor etice de comportament in relatiile de munca.
* Manifestarea unei atitudini proactive in timpul orelor de lucru.
* Manifestarea receptivitatii in asimilarea conceptelor si trasaturilor specifice procedeelor comune disciplinelor economice: evaluarea, calculatia, inventarierea.
* Asumarea responsabilitatii in prevenirea modificarilor calitatii produselor si serviciilor.
* Asumarea responsabilitatii in prestarea serviciilor specifice unitatilor de cazare in conditii de calitate, protejand drepturile consumatorilor.
* Respectarea principiilor dezvoltarii durabile in planificarea lucrarilor de curatenie si intretinere a bazei tehnico-materiale din unitatile de cazare si alimentatie.
* Colaborarea cu toti colegii in scopul indeplinirii sarcinilor de la locul de munca.
* Integrare in grup.
* Colaborarea cu membrii echipei pentru asigurarea unui climat optim de munca.
* Asumarea, in cadrul echipei de la locul de munca, a responsabilitatii pentru sarcina de lucru primita.
* Manifestarea consecventei in realizarea sarcinilor de lucru
* Manifestarea capacitatii de a reactiona rapid si eficient in realizarea sarcinii de lucru
* Capacitatea de anticipare si de evaluare prospectiva, curaj si perseverenta in atingerea obiectivelor
* Perseverenta (greselile nu sunt obstacole, ci mai degraba noi lectii din care avem de invatat).
* Dorinta de a motiva alte persoane si de a pune in valoare ideile acestora, empatia, grija fata de alte persoane.

Scroll to Top