Activitatile specifice tipurilor de unitati de turism sunt urmatoarele:
-organizarea, coordonarea si controlarea activitatii personalului de receptie;
-gestionarea resurselor materiale si financiare specifice;
-participarea la primirea VIP-urilor, clientilor casei;
Aceste activitati sunt specifice sefului de receptie.

-primirea si rezolvarea comenzilor de rezervare;
-tinerea in evidenta a rezervarilor;
Aceste activitati sunt specifice lucratorului rezervari.

-vinderea (inchirierea) camerelor;
-tinerea evidentei camerelor;
-primirea si inregistrarea clientilor;
Aceste activitati sunt specifice receptionerilor.

-acordarea de asistenta turistilor din momentul sosirii pana la plecare:
*oferirea de informatii;
*efectuarea rezervarilor;
*primirea si transmiterea mesajelor, corespondentei;
*recomandarea si sfatuirea clientilor;
-predarea si primirea cheilor camerelor;
Aceste activitati sunt specifice lucratorului concierge.

-intocmirea notelor de plata, factura;
-incasarea contravaluarii serviciilor prestate;
-oferirea de servicii suplimentare clientilor (schimb valutar, pastrarea obiectelor de valoare);
Aceste activitati sunt specifice casierilor.

-oferirea de servicii specifice in legatura cu sosirea, sejurul si plecarea clientului din hotel:
*comandarea taxiului;
*transportarea si depozitarea bagajelor;
Aceste activitati sunt specifice bagajistului.

-participarea la protocolul de primire si plecarea clientilor;
-supravegherea persoanelor care intra in hotel si pe cele care stationeaza in holul receptiei;
-intretinerea curateniei din fata hotelului;
Aceste activitati sunt specifice portarului.

-realizarea legaturilor telefonice in interiorul si in exteriorul hotelului;
-efectuarea de servicii suplimentare: trezirea la orele solicitate;
Aceste activitati sunt specifice telefonistului.

-organizarea, cooronarea si controlarea activitatii personalului compartimentului Etaj;
-planificarea curateniei zilnice si curateniei generale;
-controlarea prezentei personalului si a lucrarilor efectuate de acestia;
-solutionarea reclamatiilor si solicitarilor suplimentare ale clientilor;
-contactarea serviciului tehnic in cazul unor defectiuni;
-urmarirea respectarii normelor de igina, de protectie a muncii, de prevenire si de stingere a incendiilor si protectiei mediului;
Aceste activitati sunt specifice guvernantei.

-asigurarea curateniei si igienei, amenajarea spatiilor de cazare si a spatiilor comune aferente;
-verificarea inventarului si functionarii pieselor din dotarea camerelor si semnalarea lipsurilor sau defectiunilor;
-preluarea lenjeriei de la depozit;
-predarea lenjeriei murdare la spalatorie;
-predarea obictelor uitate sau piredute de clienti;
Aceste activitati sunt specifice cameristei.

-gestionarea lenjeriei unitatii (preluarea/predarea lenjeriei la/de la Etaj-spalatorie);
Aceasta activitate este specifica lenjeresei.

-asigurarea spalarii lenjeriei murdare si a uniformelor personalului;
-prestarea de servicii de spalatorie/curatenie, la cererea clientilor;
Aceste activitati sunt specifice spalatorului de textile.

Scroll to Top