Oferta turistica este formata din ansamblul elementelor care motiveaza deplasarea in scop turistic si anume:

– resursele turistice naturale (relief, clima, hidrografie, fauna, flora, monumente ale naturii sau rezervatii naturale) si antropice (atractii cultural-istorice, institutii si evenimente cultural-artistice, elemente etnografice si folclorice, elemente tehnico-economice, elemente socio-demografice), echipamentele turistice; reprezinta motivatia calatoriei in cazul majoritatii formelor de turism; reprezinta „materii prime” care pentru a putea fi valorificate trebuie perlucrate in cadrul unor procese de productie specifice.

– infrastructura (cai de acces, mijloace de transport in comun si instalatii de telecomunicatii; retele de alimentare cu apa, gze, energie electrica si termica; unitati comerciale, institutii administrative, sanitare, financiar-bancare, culturale, sportive, religioase etc.; asigura accesul in zonele turistice; asigura confortul si toate facilitatile necesare vietii moderne.

– baza materiala generala specifica (mijloace de transport pe cablu, unitati de cazare, alimentatie, instalatii de agrement, instalatii de tratament balnear); rolul lor e de a pune in valoare resursele naturale si antropice; valorificarea acestora depinde de nivelul de dezvoltare al industriei turistice.

– bunurile si serviciile destinate consumului turistic; rolul acestora este de a stimula sau a frana (dupa caz) dezvoltarea turismului.

– forta de munca; influenteaza calitatea serviciilor oferite prin structura, aptitudinile, calificarea, motivarea si perfectionarea personalului; rolul lor este de a produce impreuna cu baza materiala servicii.

– conditiile de comercializare (preturi – care pornesc de la costul serviciilor de transport, cazare, alimentatie, etc., facilitati, comison, TVA, asigurari, etc.).

Scroll to Top